6 ترفند برای سفر رفتن در دوران کارمندی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، کارمندی یکی از شغل های کم دغدغه و آسان به شمار می رود که مزایای خودش را هم دارد. دریافت حقوق ماهیانه در بازه زمانی تعیین، برنامه ریزی روزانه مرتب و مزایای مربوط به کارمندان از ویژگی های مثبت این شغل است. اما حقیقت این است که کیفیت زندگی، انجام کارهای تکراری، انعطاف پذیری شغلی و پیشرفت در کار، زمانی که شما در یک کار ثابت قرار دارید، ضربه می خورند. اگر شما عاشق مسافرت باشید بعد از مدتی پی می برید که یک مشکل عظیم وجود دارد و آن هم این است که مسافرت و کارمندی به سادگی کنار هم قرار نمی گیرند. همواره اولین مانع کارمند ها برای مسافرت پول است. به دلیل درآمد ثابت، معمولا خرج ها و قسط ها خود را با حقوق تطبیق می دهند و آخر ماه چیزی ته جیب کارمندان باقی نمی ماند. مانع دومی که سر راهشان قرار گرفته است زمان است. یک کارمند فقط می تواند از تعطیلات برای سفر استفاده کند و معمولا در این ایام بلیت ها، هتل ها و رستوران ها گران تر هستند و جاده ها نیز به مراتب شلوغ تر. در نهایت ممکن است به طور کامل قید سفر را بزنند. اما نگران نباشید، در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران، شش پیشنهاد عملی برای سفرهای کارمندی را به شما ارائه می دهیم، تا با بکارگیری آنها سفرهای لذت بخشی را تجربه کنید.

6 ترفند برای سفر رفتن در دوران کارمندی

رزرو آسان بلیط های پرواز لحظه آخری و هتل برای سراسر جهان در سامانه آنلاین وبلاگ ساعت مچی.

افتتاح حساب بانکی جدا برای سفر

همه ما ممکن است برای سفر پول پس انداز کنیم؛ اما وقتی حواسمان نیست یا ناچار می شویم این پول برای مخارج روزانه مصرف می گردد. و یا داستان اینگونه رقم می خورد که وقتی به سفر می رویم و تمام پولی را که داریم بدون فکر و برنامه ریزی خرج می کنیم و هیچ پولی برای خرج و مخارج زندگی باقی نمی ماند. هر دوی این اشتباه ها شیرینی سفر را از ما می گیرد. اما برای برطرف این مسائل راه حل ساده ای وجود دارد. یک حساب بانکی جدا برای سفر در دوران کارمندی خود داشته باشید. هر ماه مبلغی هر چند اندک را برای سفر پس انداز کنید. اگر هرماه یک دهم یا یک پنجم درآمدتان را در حساب سفری خود بریزید، در خاتمه سال مبلغ قابل توجهی پول برای سفر دارید. البته باید این نکته را هم رعایت کنید، وقتی به مسافرت رفتید، خود را مقید کنید که تنها از کارت سفری خود خرج کنید. روزهایی که در شهر خودتان هستید به پس انداز کارت سفر دست نزنید. به این ترتیب می توانید زندگی سفری و شخصی خود را به طور کامل تفکیک کنید. عده ای هم هستند که همین کار را با پول نقد انجام می دهند. یعنی سعی می نمایند در سفر تنها وجه نقد همراه خود داشته باشند. این کار باعث می گردد که به سادگی نتوان به حساب دخل و خرج خود دست بزنیم. قطعا داشتن یک کارت بانکی و دریافت پیامک، مدیریت پول را ساده تر می کند، اما داشتن مقداری پول نقد مفید است ولی باید حواستان به امنیت آن هم باشد زیرا جابجایی پول نقد به خصوص در سفر امری پر ریسک است.

وسایل مورد احتیاج سفر را قرض بگیرید

بیشتر افراد از این که می خواهند به مسافرت بفرایند هیجان زده می شوند. آن ها برای سفر برنامه ریزی می نمایند و با خوشحالی به بازار می فرایند و برای سفر کفش، کوله، کلاه و قمقمه می خرند بدون آنکه توجه نمایند خرید های قبل سفر، بخشی از مخارج مسافرت است. در بیش تر موارد کالاهایی که برای مسافرت خریداری شده است تنها سالی یک یا دو بار به کار می آیند و بیش تر در انبار خاک می خورند. برای برطرف این مشکل، می توانید از دوستان خود کلاه، چمدان و کیف کوله قرض بگیرید و پس از برگشتن از سفر آنها را برگردانید. معمولا بیشتر افراد همواره به وسایل سفری خود احتیاج ندارند و مایلند که آنها را برای استفاده به شما دهند. البته باید اصول امانتداری را رعایت نموده و وسایلشان را سالم تحویل دهید.

در دوران کارمندی برای سفر خود حتما برنامه ریزی داشته باشید

هیچ کاری بدون برنامه ریزی به خوبی صورت نمی گیرد. سفر هم ازین مقوله مستثنی نیست؛ به خصوص در دوران کارمندی برای تجربه یک سفر ایده آل باید برنامه ریزی دقیقی داشت. اگر بدون برنامه به سفر بروید با مخارج پیش بینی نشده روبرو خواهید شد. مثلا شاید تصمیم نگرفته باشید که نهار را کجا میل کنید. در خیابان به دنبال رستوران می گشت و در خاتمه برای یک غذای بد، پول زیادی می پردازید.

از قبل بدانید که می خواهید در کدام شهر یا منطقه توقف نموده و غذا بخورید. قیمت ها را آنلاین چک کنید و از هزینه های اضافه (پارکینگ، حق سرویس، مالیات) مطمئن شوید. حتی می توانید از قبل برای خود میز رزرو کنید. به این ترتیب می دانید وقتی رسیدید، بهترین میزِ یک رستوران خوب و ارزان در انتظار شما است. جهانی دیجیتال به یاری شما آمده تا تجربه راحت تر و بهتری از سفر داشته باشید. این برنامه را برای همه مکان هایی که قرار است از آنها بازدید کنید داشته باشید. از قبل بدانید می خواهید از کدام موزه بازدید کنید یا به کجا سر بزنید. در بیشتر موارد این امکان فراهم است که بلیت های مورد احتیاج خود را با تخفیف پیش خرید کنید. اگر ضروری است ماشین کرایه کنید، از قبل قیمت ها را در بیاورید. توجه کنید که در سفر همواره همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. یک برنامه دقیق و فشرده احتمال شکست زیادی دارد. برای مثال چون شهر را نمی شناسید پیدا کردن آدرس بیشتر از معمول وقت می گیرد که البته می توان از مسیریاب ها هم بهره ببرید. اگر برنامه ای را از دست بدهید، بلیتی که خریده اید تلف می گردد. پس بهتر است برنامه خود را کمی منعطف تر تنظیم کنید.

در سفر ارزش افزوده خلق کنید

حدود ده. دوازده سال پیش کسانی که به مسافرت خارجی می رفتند کالا و اجناسی را با خود می آوردند تا با فروش آن ها خرج سفرشان را در بیاورند. در آن موقع، واردات چمدانی، ابتدایی ترین راه برای خلق ارزش افزوده بود. اما امروزه کمتر شاهد این معامله ها هستیم به جای این کار شما می توانید راه هایی هوشمندانه تر برای خلق ارزش افزوده پیدا کنید. مثلا یک روزنامه نگار می تواند در سفر عکس های خبری بگیرد یا با مسئولین محلی گفت و گو کند. یک جهانگرد می تواند محتوای خوبی راجب سفر خود فراوری نموده و کسب درآمد کند.

ممکن است این ارزش های افزوده تاثیری آنچنانی بر درآمد شما نگذارند، در این حالت باز هم ضرر نمی کنید. شما کاری می کنید که در سفر هم کارآمد باشد. حتی ممکن است بعد از مدتی شرکت هایی هزینه های سفر شما را بپردازند، یا برایتان سفرهای کاری ترتیب دهد.

منعطف باشید و راه های دیگری را هم امتحان کنید

شما برای سفر خود می توانید از هواپیما بهره ببرید. اما گزینه های دیگر مثل قطار،اتوبوس، ماشین شخصی و گاهی حتی کشتی هم وجود دارند. لازم نیست همواره گران ترین راه را انتخاب کنید. شاید بتوانید کسی را پیدا کنید که می خواهد در آن تاریخ به مقصد شما برود. تقسیم کردن پول بنزین از هر بلیتی برایتان ارزان تر تمام می گردد. یک مثال خوب برای متوجه شدن این داستان، برنامه بازدید از تخت جمشید است. اگر بخواهید از شیراز ماشین دربست بگیرید، باید کرایه زیادی بپردازید. به جای آن می توانید با وسایل عمومی به مرودشت بروید و از آنجا برای تخت جمشید ماشین بگیرید. در اینصورت هزینه های شما بسیار کمتر خواهد شد.

به سفر و مسافرت رفتن از زاویه ای بهتر نگاه کنید

بسیاری از مردم اینگونه تصور می نمایند که سفر، لذتی کوتاه مدت است و ارزش پول خرج کردن را ندارد. به همین دلیل ترجیح می دهند پول خود را برای خرید کالاهای بادوام (خودرو، طلا، خانه) خرج نمایند. اما برعکس تصور لذت سفر زودگذر نیست و تا مدت ها با ما می ماند. تجربه ای که در سفر کردن کسب می کنیم در هیچ جای دیگر بدست نخواهیم آورد. لذت و تجربه سفر تا سالیان سال همراه ما خواهد ماند اما خرید وسایل مادی، شادی آنها زود گذر است و بعد از مدتی عادی خواهد شد. کارمند بودن و خرج و مخارج سفر، بهانه خوبی برای مسافرت نرفتن در دوران کارمندی نیست. همین امروز مقصد خود را انتخاب کنید و برای اولین فرصت ممکن برنامه ریزی کنید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید.

منبع: الی گشت

به "6 ترفند برای سفر رفتن در دوران کارمندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ترفند برای سفر رفتن در دوران کارمندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید