هوش مصنوعی

تشخیص اخبار جعلی در چند ثانیه

ایسنا نوشت: اخبار جعلی می تواند باعث اختلال پایدار در ساختار جامعه گردد. اخیرا دو اقتصاددان، نرم افزاری به نام Factinsect توسعه داده اند که این پتانسیل را دارد که با کاهش روند صحت سنجی به چند ثانیه، این خطر را از بین ببرد.

9 آذر 1401

ستاری: تجاری سازی علوم انسانی در قالب توسعه صنایع خلاق و فرهنگی دنبال می گردد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق در واقع تجاری سازی حوزه علوم انسانی و در این حوزه ایران یک قدرت در جهان است.

13 آبان 1400

مشاوران کاخ سفید خواستار محدودیت در مقابل هوش مصنوعی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید مأموریت حقیقت یابی را شروع نموده تا درباره شناسایی چهره و دیگر ابزارهای بیومتریکی تحقیق کند که برای شناسایی افراد یا ارزیابی احساسات و شرایط ذهنی آنها به کار می فرایند.

3 آبان 1400

خبرهای تازه از سیستم عامل هارمونی هواوی

هواوی در حال آماده سازی نسخه دوم سیستم عامل اختصاصی خود به نام هارمونی است که رقیبی برای سیستم عامل اندروید گوگل محسوب می گردد.

19 اسفند 1399

هوش مصنوعی با جهان دانش چه خواهد کرد؟

اینترنت اشیا در دانشگاه های آینده این امکان را فراهم می آورد تا فرآیند کار و یادگیری معطوف به مهارت و کار، حرفه ای تر و هوشمندتر شود. اینجا هوش مصنوعی و نرم افزار های اینترنتی است که به ما می گویند بهترین راه و ایده و طرح کدام است.

13 بهمن 1399

چرا شرکت های فناوری دست از برنامه تشخیص چهره کشیده اند؟

امروزه نرم افزارهای تشخیص چهره کاربردهای گوناگونی دارند، اما اصلی ترین مصرف آن برای اهداف امنیتی و مراجع قضایی به شمار می رود.

10 شهریور 1399

پیش بینی شرایط ریه مبتلایان کرونا با یاری هوش مصنوعی

محققان چینی و آمریکایی روز گذشته اعلام کردند پیروز به توسعه ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی شده اند که قادر است با دقت پیش بینی کند که افرادی که اخیراً به کرونا ویروس (بیماری کووید-19) مبتلا شده اند در آینده به سندرم زجر تنفسی حاد نیز مبتلا می شوند یا خیر. ...

31 اردیبهشت 1399

الگوریتم هوش مصنوعی نخستین نشانه های ویروس کرونا را از 17 دی شناسایی نموده بود ، امکان پیش بینی جهت حرکت ویروس بر اساس بلیت هواپیمایی های بین المللی

الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی BlueDot گزارش های خبری و داده های بلیت هواپیما را آنالیز می نماید تا بیماری های مسری حاد مانند شیوع آنفولانزا در چین را پیش بینی کند.

25 اسفند 1398

ربات های 4گانه سامسونگ برای راحت تر کردن زندگی بشر

شرکت سامسونگ در نمایشگاه سال جاری برای هر نیازی، یک ربات ارائه داده است.

1 خرداد 1398