امارات تا سال 2117 روی مریخ خانه می سازد ، حضور اولین فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، اولین فضانورد اماراتی همراه با دو فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی پرتاب شدند و در این راستا امارات متحده عربی گفت که برنامه دارد تا سال 2117 روی سیاره سرخ خانه بسازد.

امارات تا سال 2117 روی مریخ خانه می سازد ، حضور اولین فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ ساعت مچی، طی روز های اخیر سه فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شدند. هازا علی المنصوری از امارات، جسیکا مایر از ناسا و اولگ اسکریپکا از روسیه برای آزمایش های مداری از زمین به فضل رفتند. اسکریپکا، فضانوردی کهنه کار است و تجربه دو بار سفر به فضا را دارد، اما مایر و المنصوری، اولین بار است که به فضا می روند.

المنصوری، قبل از اینکه برای تمرینات فضانوری انتخاب گردد، در نیروی هوایی امارات خلبان بوده است.

این پرواز بخشی از برنامه سازمان فضایی روسیه است و به افراد واجد شرایط که جزء آژانس فضایی روسیه نیستند این فرصت را می دهد که در سفر های کوتاه مدت به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) بروند.

گفتنی است، امارات متحده عربی برنامه فضایی خودش را با هدف رسیدن به ماه تا سال 2021 و ساخت یک خانه در سیاره سرخ یا مریخ تا سال 2117، شروع کرده است.

المنصوری گفت: ما افتخار می کنیم که نماینده میهن خود در ISS باشیم و پرچم امارات را بالا ببریم. المنصوری بعد از 8 روز اقامت درایستگاه فضایی بین المللی در سوم اکتبر به زمین برمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امارات تا سال 2117 روی مریخ خانه می سازد ، حضور اولین فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات تا سال 2117 روی مریخ خانه می سازد ، حضور اولین فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید