تخلف 7میلیاردی با جعل امضای روسای نظام مهندسی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران درخصوص تخلف هفت میلیارد تومانی که اخیرا در سازمان نظام مهندسی رخ داده است گفت: در مورد هفت میلیارد تومان یکی از چک ها با جعل امضای بنده پاس گردیده است. یکی از چک ها هم اصلا امضای من را ندارد و امضای شخص دیگری است. با صحبتی که با متخلفین انجام شد و برخورد مثبتی که با آنها صورت گرفت اعلام شد که اگر پول را برگردانید قطعا در مجازات تخفیف خواهید داشت و تا الان تقریبا همه پول برگشته است.

تخلف 7میلیاردی با جعل امضای روسای نظام مهندسی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، احمد خرم در نشست خبری در پاسخ به این سوال که موضوع تخلف 40 میلیارد تومانی سابق و شائبه تخلف هفت میلیارد تومانی که در روزهای اخیر در سازمان نظام مهندسی مطرح گردیده گفت: پرونده 40 میلیارد تومانی در قوه قضاییه در دست آنالیز است و هنوز حکم صادر نگردیده است. از قوه قضاییه بپرسید چرا پرونده چهار سال است در این سازمان گیر نموده است. الان سود بانکی سپرده های حق الزحمه را در یک حساب خاص که هزینه نمی گردد نگهداری می کنیم که از سه ماه قبل این کار را انجام می دهیم. در مورد هفت میلیارد تومان یکی از چکها با جعل امضای بنده پاس گردیده است. یکی از چکها هم اصلا امضای من را ندارد. تا الان با اقدام سریع که روی این قضیه اجرا شده حدود 3.5 میلیارد کشف شد، سپس نایب رییس سازمان در بانک مستقر شد و تمام چکهای بالای 50 میلیون تومان را بازدید کردند. هفت فقره چک هم آنجا کشف شد که رقم به بیش از 7 میلیارد تومان رسید. آن زمان با صحبتی که با متخلفین انجام شد و برخورد مثبتی که با آنها شد اعلام شد که اگر پول را برگردانید قطعا در مجازات تخفیف خواهید داشت. تا الان تقریبا ظرف چهار روز هفت میلیارد و 200 میلیون تومان عودت داده گردیده که همه پول برگشته است.

وی اضافه نمود: دو سه نفر از سازمان دست داشتند که البته هنوز معین نگردیده چه کسی تخلف اصلی را انجام داده یا اینکه بانک هم در این تخلف دخیل بوده یا خیر. این موارد در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

شهردار گفت زیر بار بازرسی ساختمان نمی رویم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران همچنین درباره موضوع کنترل ساختمان که وزارت راه و شهرسازی معتقد است باید به شهرداری سپرده گردد اظهار کرد: تهیه شناسنامه فنی ملکی ساختمانها به عهده سازمان نظام مهندسی است. آیین نامه کنترل و بازرسی ساختمان این مسوولیت را به شهرداری سپرده است. من با آقای شهردار و معاون ایشان صحبت کردم و گفت مهم ترین بخش قضیه نیروی انسانی است، ما افراد لازم و همچنین هزینه کافی برای این موضوع نداریم، بنابراین زیر بار بازرسی ساختمان نخواهیم رفت. تلقی من این است که تصمیماتی که گرفته گردیده مطالعه اصولی نگردیده است. ما 40 سال است عادت داریم دور میز بنشنییم و کارشناسان بر سر یک موضوع بحث می نمایند و آخر جلسه تصمیم می گیرند. در همه جای جهان وقتی می خواهند در مورد یک موضوع تصمیم بگیرند تمام جنبه های اقتصادی، اجتماعی را در نظر می گیرند و به صورت همه جانبه مطالعه می نمایند. اگر آیین نامه کنترل ساختمان از مسیر اصلی خود عبور می کرد هیچکس نمی توانست حرفی بزند. در مورد صنف مطمئنم مشورتی صورت نگرفته است.

خرم ادامه داد: من صحبتی را با معاونت کارشناس ارشد حوزه ریاست جمهوری داشتم که شفاهی اعلام کردند نظر کارشناسی این است که ارجاع کار به عهده سازمان نظام مهندسی است. این موضوع هم در هفته های آینده اعلام رسمی خواهد شد. در مورد ارجاع کار متاسفانه بوی این موضوع می آید که بخشنامه کان لم یکن است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام کرد: 23 سال از عمر سازمان نظام مهندسی می گذرد که طی این مدت تحولات جدی را شاهد هستیم که در بخش ساختمان و مسکن بروز نموده است. مقررات ملی ساختمان حاکم گردیده، نظارتها شکل گرفته، ساخت و ساز تا حدود زیادی استاندارد گردیده است. قبل از انقلاب، بساز و بفروشها بزن و دررو کارمی کردند ولی امروز بساز و بفروشها در کلانشهرها ساختمانهای لاکچری می سازند و بسیاری از سازنده ها و طراحان از حد استاندارد فراتر رفته اند. ولی متاسفانه فضایی که برای نظام مهندسی ایجاد گردیده، مناسب نیست.

وی اضافه نمود: وقتی سازمان نظام مهندسی و نظام پزشکی را با هم مقایسه می کنیم می بینیم که وزارت بهداشت و درمان با تمام قدرت پشت نظام پزشکی و جامعه پزشکان می ایستد. عادت داریم که مسائل منفی را برجسته کنیم و مچ بگیریم. این در حالی است که در جامعه 120 هزار نفری مهندسان 200 تا 300 نفر به شورای انتظامی رفته اند. دیدید که در مورد پنج درصد حق الزحمه ناظرین چه جوی ساختند با بیان اینکه مهندسان در جیب مردم دست برده اند. بنده و آقای بیطرف از شورای مرکزی و نظام مهندسی استان تهران خدمت آقای وزیر رسیدیم و از ایشان خواهش کردیم آتش بسی برقرار گردد و دور میز بنشینیم. پیشنهاد کردیم پنج نفر از نظام مهندسی و پنج نفر از وزارتخانه دور یک میز بنشینند و بر روی موضوعات مناقشه برانگیز کار نمایند و به تصمیم منطقی و قانونی برسند. از این جلسات سه جلسه برگزار گردیده و حدود دو ماه است که تعطیل گردیده است. این جلسات باید هفتگی برگزار گردد و صحبتها شنیده گردد. این تصویب نامه هیات وزیران است که حرف بخش خصوصی باید شنیده گردد.

خرم با اشاره به موضوع مبارزه با فساد و تبعیض گفت: به نظر من اراده جدی مبنی بر مبارزه با فساد و تبعیض و طرحی برای پیشگیری از فساد و تبعیض در کشور وجود ندارد. این قوه، آن قوه را محکوم می نماید، همه همدیگر را محکوم می نمایند که دیگری وظیفه خودش را انجام نداده است. مبارزه با فساد و تبعیض اولا اراده عمومی می خواهد و ثانیا طرح و برنامه ضروری است که وجود ندارد.

از سه هفته قبل پرداخت دستمزد را به روز نموده ایم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام کرد: ما در وزارت راه و ترابری سابق، مناقصه الکترونیکی ETS را پیاده کردیم و اگر کسی به طور غیرمجاز وارد سیستم می شد تمام سیستم آلارم داد. ولی متاسفانه با رفتن دولت هشتم و آمدن دولت نهم بساط ETS برچیده شد. دومین راه حل این است که فرآیندها را سرعت ببخشیم. سابقا حدود 50 روز تا 6 ماه طول می کشید تا یک ناظر حق الزحمه خود را دریافت کند که از این مساله فساد ایجاد می گردد. ما تصمیم گرفتیم این فاصله زمانی 50 روز را کوتاه کنیم. در سومین جلسه که یک ماه پیش برگزار گردید به این جمع بندی رسیدیم که حق الزحمه می تواند به روز پرداخت گردد که الان حدود سه هفته است این رخ داده و دستمزدها به روز پرداخت می گردد. زمانی ارایه گواهی نامه طول می کشید؛ چرا که نان بعضی افراد در این بود که یک روزه صادر نگردد.

خرم ادامه داد: استفاده از افراد سالم هم بسیار مهم است. عامل بعدی این است که معیشت افراد را تامین کنیم. اگر این کار را نکنیم دچار فساد می گردد. الان هزینه متوسط زندگی شهری پنج میلیون تومان است و اگر کسی کمتر بگیرد باید انتظار داشت که تخلف کند. یعنی ما با تامین نکردن معیشت زمینه تخلف را باز نموده ایم. عامل دیگر این است که دستگاههای نظارتی که متاسفانه فساد در آن اپیدمی گردیده باید سالم سازی گردد. وزیر دادگستری انگلیس سه ماه قبل اعلام نموده بود در 40 سال گذشته یکی از قضات ما تخلف داشته که به تذکر کتبی و درج در پرونده منتهی گردیده و به حکم قضایی نرسیده است. ما در ایران طی یک سال 168 قاضی مان اخراج شدند، 580 قاضی حکم قضایی گرفتند و تعدادی بیشتر با عدم صلاحیت قضاوت و وکالت، بازخرید شدند.

وی درباره انتخابات سازمان نظام مهندسی که مهرماه برگزار می گردد گفت: انتخابات به صورت الکترونیکی است. قبل از انتخابات، هیات نظارت باید کار احراز صلاحیتها را انجام دهد. بعضا از جاهایی به هیات اجرایی نظارت فشار می آید که هنوز کارش را انجام نداده است. البته هیات اجرایی این اختیار را دارد که با آنالیزها عدم صلاحیت بزند ولی خواست ما از هیات اجرایی این است که با دقت انجام گردد و با کسی برخورد سیاسی صورت نگیرد. در انتخابات جدید روشن نگردیده که سازمان چه خدماتی به اعضا می دهد. مهم ترین خدمتی که می توانیم بدهیم بسترسازی اشتغال برای افراد دارای پروانه است. سازمان نظام مهندسی پروانه اشتغال صادر می نماید و صلاحیت افراد را آنالیز می نماید. دومین موضوع که حق اعضا است آموزشهای مهارتی است که باید این آموزشهای سه تا شش ماهه ارایه گردد اما متاسفانه انجام نمی گردد. ما در حال تاسیس یک پژوهشکده هستیم که کار مطالعاتی و آموزشی ارایه دهیم. با دانشگاه علمی کاربردی هم صحبتهایی داشته ایم. با معاونت فناوری ریاست جمهوری هم گفت و گو نموده ایم. همچنین هفته آینده آموزشهای مهارتی آغاز می گردد که مهندسان با کار آشنا شوند.

وی درباره این موضوع که عنوان می گردد شما به خاطر شرایط جسمی تان باید کنار بروید گفت: اگر فرد سالمی دیدید که از هفت صبح تا هشت شب سر کار باشد به شما جایزه می دهم. در دو سه ماه اخیر کارهای مهمی انجام گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تخلف 7میلیاردی با جعل امضای روسای نظام مهندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف 7میلیاردی با جعل امضای روسای نظام مهندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید