حضور 1900 طرح فناورانه در هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری 18 زون تخصصی نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس، گفت: سال جاری حدود 323هزار و 222 طرح فناورانه در این نمایشگاه ثبت نام نموده بود که از این تعداد، 1900 طرح فناورانه در این نمایشگاه حضور داشتند.

حضور 1900 طرح فناورانه در هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، علی جهانگیری در اختتامیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس2019) ومیز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت مس، با بیان این که نمایشگاه رینوتکس امسال نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت های قابل توجهی داشته است، گفت: امسال با حضور مجموعه وزارت صمت، بخش تقاضای این نمایشگاه پربار بود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به عنوان سازمان کوچک مرکزی با سیستم نوآوری باز، توانسته هم افزایی خوبی بین سازمان ها و دانشگاه ها ایجاد کند.

معاون اقتصادی و امور هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره فناور برتردر نمایشگاه رینوتکس، گفت: در این جشنواره از 100 داور استفاده شده بود که 40 درصد از این داورها از سایر استان های کشور بود، امسال دو هزارو 652 نفر را به عنوان فناور در مکان هایی اسکان دهی، 17 اسپانسر بخش خصوصی در استان نیز از نظر یاری اقتصادی در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با بیان این که تعامل زیادی بین فناوران، شرکت های دانش بنیان با صنعت گران و سازمان های اجرایی در این نمایشگاه ایجاد می گردد، اضافه نمود: تاکنون 76 قرارداد و 210 تفاهم نامه در نمایشگاه رینوتکس 2019، مطرح شده که حدود یک هزار و 700 میلیارد تومان ارزش این قراردادها بود، یعنی با عقد این قراردادها فضای کسب و کار رونق پیدا می نماید و بعضی از احتیاجها داخلی سازی شده و بعضی نیز دانش بنیان تر می گردد.

جهانگیری اظهار داشت: سال 94 بخشی از کار را به معرفی احتیاجمندی های فناورانه از صنایع مختلف و سازمان ها اختصاص دادیم و در خواست کردیم با سازمان های متولی، بخش احتیاجهای فناورانه لحاظ گردد با سیاست وزیر صمت که از ابتدای امسال پیش گرفتند، این همکاری موجب شد امسال بخش احتیاجماندیهای فناورانه برجسته گردد.

وی بیان این که دانشگاه ها نمی توانند تجاری سازی نمایند و این عامل از نقاط ضعف و مسائل کشورما است، گفت: سرمایه گذاری های صورت گرفته در دانشگاه ها، احتیاج به تجاری سازی دارد و معتقدم این اقدامات باید توسط صنعت انجام گردد و از وزارت صمت خواهان توجه مضاعف به تجاری کردن فناوری های مراکز علمی و تحقیقاتی هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضور 1900 طرح فناورانه در هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 1900 طرح فناورانه در هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید