خوابگاه غول های آهنی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، فرشاد شیرزادی-خبرنگار: چهار لاستیک پنچر وانت مزدای نخودی رنگ پارک شده کنار پل شروع، یعنی نبش خیابان شهید رضایی در ابتدای خیابان گلشن دوست

خوابگاه غول های آهنی

حکایت از آن دارد که این خودرو مدت طولانی است که اینجا پارک شده و صاحب یا صاحبانش آن را به امان خدا رها نموده اند. خودروهای سنگین زهوار در رفته و رنگ و رو باخته ای که به هیچ وجه متعلق به اهالی محله تسلیحات نیست و از محله های دور و نزدیک اطراف می آیند و اینجا پارک می نمایند،

نه تنها ظاهر زیبای میدان تسلیحات را نازیبا نموده اند بلکه رانندگان متخلف، خودروهایشان را درست زیر تابلو حمل با جرثقیل پارک نموده اند. در کنار این خودروهای سنگین تعداد قابل توجهی خودرو شخصی هم دیده می گردد که درست زیر همین تابلوها پارک نموده اند. اینجا به پارکینگ عمومی تبدیل شده و این گزارش خلاصه ای از وضع میدان تسلیحات است.

  • مهمان های ناخوانده شب های متمادی

خودروهای سنگین در محله تسلیحات شب ها در کنار هسته مرکزی میدان و همچنین دور میدان پارک می نمایند. این خودروها که بنا به گفته شورایاران از محله های دیگر به اینجا می آیند، متعلق به ساکنان محله تسلیحات نیست و اغلب چندین شب و بعضی شان چندین هفته اینجا می مانند. تصویر پارک خودروهای سنگین گرچه روزها در لنز دوربین عکاسی قابل مشاهده است ولی آنچه کمتر دیدنی و بیشتر ملموس و دریافتش حاصل گذر زمان است، شب ها پس از تاریکی هوا مثل دمل سر باز می نماید. جایی که پشت این خودروهای سنگین در تاریکی هوا، به دور از چشم نافذ عابران، انواع و اقسام بزه های شهری انجام می گردد.

عباس هراتی جانشین معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه می گوید: همین چند شب پیش یکی از همکارانمان را در همین میدان و پشت خودروهای سنگین خفت کردند. حالا شاید به سادگی پی برده باشید که تصویر وانت مزدای نخودی چندان هم با موضوع محله تسلیحات بی ارتباط نیست. درست شبیه تصویر اتوبوس رنگ باخته ای که چندین شبانه روز در ضلع غربی میدان، درست روبه روی مرکز مخابرات شهید آیت وامانده است. شاید با دیدن این تصویر بتوان کمی عمیق تر به موضوع نگاه کرد.

علیرضا محمدزاده فردفینی دبیر شورایاری محله تسلیحات که با ما به میانه میدان تسلیحات آمده، درخواست های متعددی دارد اما آنچه در ابتدای امر از دهانش خارج می گردد، گلایه از پارک خودروهای سنگین و در کنار آنها شمار قابل توجه خودروهای شخصی زیر تابلو حمل با جرثقیل است. محمدزاده می گوید: رانندگان خودروها در بعضی محله های اطراف سکونت دارند. بعضی خیابان ها که منتهی به اینجا می گردد به هیچ وجه جای پارک برای خودرو شخصی ندارد چه رسد به اینکه راننده ای بخواهد خودرو سنگین خود را کنار خیابان کم عرضش جا بدهد. به همین دلیل اغلب رانندگان این خودروها به میدان تسلیحات رو می آورند.

خودرو را اینجا پارک می نمایند و به تهران نو، وحیدیه یا خیابان گلستان، جایی که خانه و کاشانه شان آنجاست می روند. خودرو را به امان خدا رها می نمایند و در صورت حضور پلیس راهور، کاری هم از آن عزیزان ساخته نیست. راستش را بخواهید پلیس هدایت و رانندگی امکانی در اختیار ندارد که خودرو سنگین را حمل کند. بنابراین نمی توان کاری با این خودروهای سنگین کرد. شاید به همین دلیل باشد که باز هم شب های متمادی اینجا می مانند. در بدترین حالت،

فوقش افسر هدایت و رانندگی که آن هم به شکل مستمر در این محله حضور ندارد و جسته و گریخته به اینجا می آید، یکی، 2 بار خودرو سنگین را جریمه کند. اما اگر می خواهید از ما بشنوید همین کار را هم نمی نمایند. باور کنید خیال رانندگان این خودروها به قول معروف تخت است. به قولی دیگر در دل آنها آب تکان نمی خورد.

  • صدمه زدن به چراغ های میدان

سیداصغر میرترابی جانشین دبیر شورایاری محله تسلیحات است. لحن آرامی دارد و شکیبایی و مدارا از چشم هایش عیان است. با این حال از پارک خودرو در 2 طرف میدان تسلیحات، یعنی در حاشیه هسته مرکزی میدان و کنار میدان، نزدیک پیاده رو عاصی است. می گوید: پارک این خودروها و تخلف رانندگان باعث شده که محله ما که بافت مسکونی دارد نازیبا گردد. پارک این خودروها درست دور میدان، در مرکز محله تسلیحات، اجازه نمی دهد که مردم میدان تسلیحات را به درستی ببینند.

میدان تسلیحات یکی از زیباترین میدان های شرق تهران است. شهرداری بارها میدان را با چراغ هایی که نورهای ملایم در رنگ های مختلف دارد، تزیین نموده ولی بعضی از رانندگان خودروهای سنگین، هنگامی که می خواهند از جای پارک خود خارج شوند، دنده عقب می گیرند و چراغ تزیینی زیبای داخل میدان را خرد و خاکشیر می نمایند. در میدان تسلیحات مرکز مخابرات شهید آیت، بانک ملی، بانک مسکن و در شمال میدان هم مجموعه فرهنگی شهید خیرخواه واقع شده است. اما خودروهایی که از خیابان های ارباب مهدی و فرعی های دیگر سر و کله شان در اینجا پیدا می گردد، حتی مزاحم کسانی هستند که اینجا کار اداری دارند.

جرثقیل حریف نمی گردد!

عباس هراتی جانشین معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه از نگاهی کارشناسی به موضوع پیش رو می نگرد. او که تجربه مشارکت و همکاری مستمر را از سوی شهرداری منطقه با پلیس راهور دارد، بدون معطلی می گوید: با توجه به مکاتبات و اظهاراتی که با پلیس راهور داریم، می توانم ساده و بی پیرایه نظر آنها را به شما منتقل کنم. پلیس راهور که البته در این مورد حق دارد و درست می گوید، معتقد است که میدان تسلیحات در اولویتش نیست. میدان تسلیحات با وجود پارک خودروها زیر تابلو حمل با جرثقیل و همچنین با توجه به معبرش، مسئله ای در تردد خودروها ندارد. درباره پارک خودروهای سنگین هم باید اعلام کنم که پارک این خودروها در ابتدای پل شروع و خیابان شهید رضایی بلامانع است اما در میدان تسلیحات خیر. با این وجود پلیس چگونه باید با خودرو سنگین برخورد کند؟ بدون شک جرثقیل چاره اتوبوس، کامیون و خاور را نمی نماید. بنابراین افسرهایی که اغلب اوقات با درخواست و هماهنگی معاونت حمل ونقل و ترافیک به اینجا می آیند، برای خودروهای سنگین جریمه پشت جریمه می نویسند اما آنها به این موضوع بی اعتنا هستند و باز هم دور میدان پارک می نمایند. تاریکی شبانه میدان تسلیحات موضوعی است که ما آن را تأیید می کنیم اما جز درخواست از اداره برق کار دیگری از ما ساخته نیست. اداره برق باید نسبت به روشنایی این منطقه اقدام کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خوابگاه غول های آهنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابگاه غول های آهنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید