خودکشی تومورها؛ درمان جدید سرطان

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، محققان روش جدیدی را برای درمان سرطان ارائه کردند که باعث می گردد تومورها خود را از بین ببرند.

خودکشی تومورها؛ درمان جدید سرطان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت مچی، محققان راه جدیدی را برای جلوگیری از گسترش سرطان ارائه کردند که می تواند نوع جدیدی از درمان سرطان باشد.

براساس گزارش ساینس فوکوس، کلید این درمان ژنی به نام MYC است. این ژن یکی از رایج ترین ژن های موثر در سرطان ها است و در ایجاد حداقل 40 درصد تومورها شرکت دارد. MYC رشد طبیعی سلول ها را کنترل می نماید اما زمانی که به دلیل بروز سرطان، تغییر می نماید، منجر به رشد بدون کنترل تومورها می گردد.

در حال حاضر هیچ راهی برای هدف قرار دادن این ژن خاص نیست، بنابراین محققان بر روی جلوگیری از مراحل زنجیره ای میان ژن و تومور متمرکز شدند. پیش از این محققان به دنبال جلوگیری از آنزیم PERK بودند که جزئی از مراحل این زنجیره بود.

طبق این گزارش، در این مطالعه جدید، بعضی تیم های تحقیقاتی نشان دادند که جلوگیری از PERK همواره از رشد تومور جلوگیری نمی نماید زیرا ژن MYC فرایند موازنه دیگری را کنترل می نماید که می تواند دربرگیرنده یک آنزیم متفاوت باشد، به عبارت دیگر سرطان دارای یک راستا انتخابی است و می تواند از شکلی به شکل دیگر تغییر کند.

از همین رو محققان نگاهی به چند مرحله از این واکنش زنجیره ای انداختند و پروتئین ATF4 را شناسایی کردند. زمانی که محققان از فراوری این پروتئین ها در سلول های موش ها جلوگیری کردند سلول های سرطانی پروتئین بیشتری فراوری نموده و در نتیجه یک فشار از بین می رفتند. این توقف در رشد سرطان های غدد لنفاوی و سرطان روده بزرگ بر روی موش ها انجام شد.

طبق این گزارش، محققان با انجام این آزمایش دریافتند که ژن MYC ارتباط میان پروتئین ATF4 و تومورها است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "خودکشی تومورها؛ درمان جدید سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکشی تومورها؛ درمان جدید سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید