دولت محافظه کار ژاپن برای نخستین بار از مجازات اعدام استفاده کرد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خبرنگاران : دولت محافظه کار ژاپن برای نخستین بار پس از به قدرت رسیدن در دسامبر 2012 میلادی، از مجازات اعدام استفاده نموده است.

دولت محافظه کار ژاپن برای نخستین بار از مجازات اعدام استفاده کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت مچی به نقل از الجزیره؛ دولت محافظه کار ژاپن که از پس از برگزاری انتخابات دسامبر 2012 میلادی به قدرت رسیده است، برای نخستین بار از مجازات اعدام استفاده کرده و سه نفر را به جرم های مختلف اعدام کرده است.

مقام های ژاپنی یک نفر را به جرم قتل یک کودک و دو نفر دیگر را به اتهام ارتکاب قتل، اعدام کرده است. کارو کوبایاشی 44 ساله، در سال 2004 میلادی یک دختر 7 ساله ژاپنی را به قتل رسانده و عکسی از جسد مرده وی را برای مادرش ارسال کرده بود.

ماساهیرو کاناگاوای 29 ساله نیز در سال 2008 میلادی،در جریان حمله با چاقو یک نفر را در یک فروشگاه بزرگ در حومه توکیو کشته و هفت نفر دیگر را زخمی کرده بود. وی همان سال در جریان درگیری دیگری یک نفر را کشته بود.

شخص سوم نیز کیک موتوی 62 ساله نام دارد که در سال 2002 میلادی یک نفر را برای سرقت پول، خفه کرده است. ساداکازو تانیجاکی وزیر دادگسترس ژاپن در یک مصاحبه مطبوعاتی کوتاه تاکید نمود، پس از در نظر دریافت ملاحظات لازم در مورد این مساله، من دستور این اعدام ها را داده ام. این ها موارد ظالمانه ای بود که در آن قربانیان پرونده ها جان باارزش خود را به علت خودخواهی، از دست داده اند.

کوبایاشی اعتراف کرده که وی این دختر هفت ساله ژاپنی را ربوده، مورد تجاوز جنسی قرار داده و سپس به قتل رسانده است. جسد این دختر ژاپنی در غرب ژاپن کشف شده است.

این نخستین مورد اعدام در ژاپن از سپتامبر سال گذشته به شمار می رود.

منبع: تسنیم

به "دولت محافظه کار ژاپن برای نخستین بار از مجازات اعدام استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت محافظه کار ژاپن برای نخستین بار از مجازات اعدام استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید