ساخت نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت مپنا گفت: در تهران، نخستین ایستگاه شارژ خودرو های برقی را ساختیم و در مشهد هم درحال ساخت است و تا دو هفته آینده افتتاح می گردد.

ساخت نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران

به گزارش وبلاگ ساعت مچی به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت مپنا با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم که تا انتها سال در همه استان ها، ایستگاه شارژ خودرو های برقی را داشته باشیم، گفت: در تهران، نخستین ایستگاه شارژ خودرو های برقی را ساختیم و در مشهد هم در حال ساخت است و تا دو هفته آینده افتتاح می گردد.

عباس علی آبادی با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت مپنا می خواهد خودروساز گردد یا فقط می خواهد زمینه فراوری خودرو های برقی را فراهم کند؟ اضافه نمود: این موضوع بستگی به خودروسازان دارد اگر زودتر از ما اقدام نکنند، مپنا وارد کار خودرو سازی می گردد و این کار منافع ملی و منافع سرشار مالی برای بنگاه ها دارد.

وی ادامه داد: فناوری ساخت خودروی برقی بیشتر از 30 سال است که در دانشگاه ها تدریس می گردد و بر اساس گزارش های معتبر دنیا، پیش بینی می گردد تا 10 سال آینده، خودروی غیر برقی در اروپا وجود نخواهد داشت.

علی آبادی با اشاره به اینکه عوامل مالی و زیست محیطی، از عوامل اثرگذار در فراوری خودروهاست افزود: بر روی برطرف مسائل فناوری فراوری خودروی برقی، تمرکز و پیشرفت های خوبی در این زمینه کردیم.

مدیرعامل شرکت مپنا گفت: خودرو های برقی از نظر قدرت موتور از خودرو های بنزینی قوی تر هستند و شتاب آن ها بیشتر است.

علی آبادی اضافه نمود: از نظری ظرفیت باطری، چالش جدی داشته ایم، اما پیشرفت های خوبی در دنیا در این زمینه رخ داده است.

وی افزود: برای بومی سازی خودرو برقی در کشور به ویژه در زمینه فراوری باطری های مورد احتیاج این نوع خودرو، باید بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

علی آبادی گفت: فراوری خودرو های برقی با توجه به صرفه جویی در مصرف سوخت، مالی است.

منبع: اقتصادنیوز

به "ساخت نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید