طیبی: داشتن رسانه قوی، یکی از ابزارهای مفید برای جامعه است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: یکی از ابزارهای مفید برای جامعه داشتن فضای رسانه ای بسیار قوی است، فضایی که رسانه ها در آن نقد عالمانه کنند و از آن طرف هم نقدشوندگان توان شنیدن داشته باشند.

طیبی: داشتن رسانه قوی، یکی از ابزارهای مفید برای جامعه است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم جشن بیست سالگی وبلاگ ساعت مچی در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه امروز شاهد بیست سالگی وبلاگ ساعت مچی هستیم، در سخنانی درباره آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی گفت: با عنوان مولود مبارک انقلاب جهاد دانشگاهی فعالیت خود را از سال 59 با تلاش برای الگوسازی شاخص های اصلی که پیشرفت توسعه کشور بود، آغاز به کار کرد، توسعه علمی و فناورانه، توسعه فرهنگی و مهارتی و تخصصی، توسعه کارآفرینی و اشتغال شامل این الگوها بود که در این 39 سال این کارهای شاخص در این زمینه انجام شد.

وی با اشاره به جشنواره اخیر مصطفی و برنده شدن این جایزه توسط دکتر بهاروند یادآور شد: جهاد دانشگاهی صدها فناوری پیروز تولید و آن را تجاری سازی کرده است. چه از آنهایی که استقبال شد و چه آنهایی که مورد بی مهری قرار گرفت.

طیبی در ادامه گفت: به علت اینکه جهاد دانشگاهی نگاه کاربردی به مسائل کشور دارد با مسائل کشور آشناست. ما معتقدیم اگر سعی کنیم برخی مسائل را حل نکنیم قطعا در آینده کشور با مسائل بیشتری روبرو خواهیم شد. بحث مهم این است که نخبگان ما در مساله سیاسی به توافق ملی برسند. اگر برجام یک مساله ملی است همه باید از آن حمایت کنند. اینطور نباشد که آن را قبول نداشته باشیم و آن را با مشکل روبه رو کنیم.

وی در این زمینه ادامه داد: باید در کشور برنامه ریزی درازمدت انجام شود و این نیازمند هماهنگی نهادهای مرتبط است. ما با این مشکل روبرویم و می بینیم دوستانی که کاندیدای کننده مجلس می شوند چه صحبت هایی می کنند. در حالی که 90 درصد نخبگان هر کشوری باید با یکدیگر در زمینه توافق ملی اشتراک داشته باشند و 10 درصد دیگر مخالفان هم در زمینه توسعه کشور گام بردارند. بنابراین نخبگان باید به توافق برسند تا برنامه ریزی درازمدت انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به رویکرد دولت یادآور شد: کشور هشت سال برای تغییرات و تحولات در اختیار دولت ها است. در 10 سال می توان کشور را دچار تحولات عظیم کرد و از این فرصت استفاده کرد و در عرصه کار علمی پیروزیت به دست آورد. ما در این 39 سال فرصت های بسیاری را از دست دادیم. آقای دکتر ظریف خیلی بد است که من مثالی را بیاورم که 10 سال طول کشیده است که ما بگوییم می توانیم یک مساله را حل کنیم.

طیبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید برای انتخاب مدیران شاخص داشته باشیم، یادآور شد: چه آن اتفاق اول بیفتد و چه ما مدیران توانمند داشته باشیم یکی از ابزارهای مفید در جامعه داشتن فضای رسانه ای بسیار قوی است، فضایی که در آن رسانه ها نقد عالمانه کنند. هم توان علمی داشته باشند که نقد کنند و هم از آن طرف نقدشوندگان توان شنیدن داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه گاهاً در فضای رسانه ای ما نقدهای عالمانه وجود ندارد، در عین حال گفت: اگر از آن طرف فضا باز باشد رسانه ها هم می توانند خود به خود این نقدهای عالمانه را داشته باشند. ما هم تلاش می کنیم به وظایفمان در این الگوسازی ادامه دهیم.

طیبی سپس گفت: امیدواریم نخبگان به یک وفاق سیاسی برسند چیزی که نیازمند آن هستیم و هیچ نیازی به دسترسی فناوری علمی نداریم. امیدواریم قطعاً به اهدافمان برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طیبی: داشتن رسانه قوی، یکی از ابزارهای مفید برای جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طیبی: داشتن رسانه قوی، یکی از ابزارهای مفید برای جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید