میزان سرمایه گذاری در یزد سالانه رشد 10 درصدی داشته است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، علی نمازی امروز در نشست خبری مدیران دستگاه های مالی استان یزد به مناسبت دهه فجر گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات بنیادی در استان و کشور در زمینه های مختلف مالی، آموزش نیروی انسانی، افزایش سرمایه گذاری، پیشرفت های علمی و ... داشته ایم.

میزان سرمایه گذاری در یزد سالانه رشد 10 درصدی داشته است

وی به تشریح ویژگی ها و ظرفیت های استان یزد پرداخت و خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر استان یزد در قبولی کنکور طی 22 سال متوالی، تاسیس دانشگاه های مختلف و صدها رشته تحصیلی در مقاطع مختلف، تاسیس اولین مرکز تحقیقات درمان ناباروری در استان یزد و ... از اتفاقاتی است که طی چهار دهه گذشته رقم خورده است.

نمازی، زیرساخت های اقتصادی استان یزد را نیز قابل توجه خواند و مطرح نمود: اکنون یزد در حوزه زیرساختی با گذشته قابل مقایسه نیست به نحوی که در گذشته میزان فراوری برق در استان یزد بسیار محدود بود اما اکنون برق فراوریی را به استانهای همجوار صادر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه رتبه اول استان در زمینه استخراج سنگ آهن را دارد، یادآور شد: تحول استان در سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش صنعت و معدن چشمگیر است.

نمازی گفت: در طول 40 سال گذشته به طور میانگین نزدیک به 10 درصد رشد سالانه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان یزد رخ داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد ادامه داد: در حوزه فعالیت های وزارت امور اقتصاد و دارایی در طول چهار دهه گذشته، گمرک، بانک ها و بیمه ها، بورس و ... گام های موثری در راستا توسعه استان برداشته اند.

وی با اشاره به اینکه گمرک استان یزد در سال 65 به صورت فعال شد، گفت: اکنون گمرک یزد یک گمرک بین المللی و کاملا مستقل و دارای تمام مجوزهای گمرکی است.

نمازی یادآور شد: در حوزه بانکی نیز 33 بانک در سطح استان فعالیت دارند و استان یزد در زمینه سرانه سپرده گذاری رتبه سوم کشور را دارد همچنین رتبه نخست سرانه شعب بانکی و ایجاد بانکهای تخصصی در استان، از آن یزد است.

وی، میزان گردش اقتصادی بیمه ها در سطح استان طی سال گذشته را نیز 600 میلیارد تومان خاطرنشان کرد.

نمازی گفت: استان یزد در زمینه ارزش سهام معامله شده در بورس طی 9 ماهه امسال، رتبه هشتم کشوری را کسب نموده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از فعالیت 5 هزار کارمند دولت در سطح استان اطلاع داد و اضافه نمود: استان یزد در حوزه اقتصادی از استان های پیروز کشور است و در بسیاری از شاخص ها دارای رتبه برتر است و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی دستگاه های اقتصادی، گامی موثر در راستا توسعه اقتصادی استان برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "میزان سرمایه گذاری در یزد سالانه رشد 10 درصدی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان سرمایه گذاری در یزد سالانه رشد 10 درصدی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید