پیونگ یانگ بیانیه گروه 7 را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، پیونگ یانگ بیانیه اخیر گروه هفت را که در آن از کره شمالی خواسته است تمامی تسلیحات ممنوع شده خود را کنار بگذارد و از اقدامات تحریک آمیز اجتناب کند، محکوم کرد.

پیونگ یانگ بیانیه گروه 7 را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای خاطرنشان کرد: چنین اظهاراتی نقض فاحش حاکمیت است و کوشش دارد احقاق حقوق یک ملت مستقل را انکار کند و بعلاوه مرتکب مداخله خارجی و یک اقدام تحریک آمیز غیرقابل تحمل می گردد.

گروه هفت پس از نشست وزرای امور خارجه که روز یکشنبه خاتمه یافت، بیانیه ای صادر کرد و در آن کشورهای عضو بار دیگر از کره شمالی خواستند تا از اقدامات تحریک آمیز اجتناب کند.

آنها بعلاوه از کره شمالی خواستند در یک فرایند دیپلماتیک با هدف آشکار خلع کامل، قابل تایید و غیر قابل برگشت تمامی تسلیحات کشتار جمعی غیرقانونی اش و برنامه های موشک بالستیکی که تحت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده اند، مشارکت کند.

وزارت امور خارجه کره شمالی در ادامه این بیانیه گفت: گروه هفت به جای دامن زدن به بی اعتمادی و رویارویی باید بیشتر بر ماموریت اصلی اش که رسیدگی به مسائل مالی شان است، تمرکز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیونگ یانگ بیانیه گروه 7 را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ بیانیه گروه 7 را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید