کشف علت جدید قابل سکونت بودن زمین

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، در خصوص دلایل تبدیل شدن کره زمین به سیاره ای قابل سکونت، تا به امروز به نکات متنوعی اشاره شده ولی به تازگی نقش یک ستاره مرموز در این زمینه روشن شده است.

کشف علت جدید قابل سکونت بودن زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت مچی به نقل از نیواطلس، در خصوص دلایل تبدیل شدن کره زمین به سیاره ای قابل سکونت، تا به امروز به نکات متنوعی اشاره شده ولی به تازگی نقش یک ستاره مرموز در این زمینه روشن شده است.

محققان با مدل سازی های رایانه ای پیروز به کشف این مساله شده اند که چرا کره زمین آب و هوای معتدلی دارد و بر خلاف بسیاری از سیارات مشابه به یک سیاره مملو از آب مبدل نشده است.

علت این مساله علاوه بر قرارگیری در فاصله ای مناسب از خورشید، وجود یک ستاره بزرگ در مجاورت منظومه شمسی است که با تابش و گرمای خود باعث بخار شدن بخشی از آب هایی شد که در غیر این صورت زمین و بعضی سیارات دیگر منظومه شمسی را فرا می گرفتند.

همین ستاره به جلوگیری از یخ زدن کل کره زمین در فصل های سرد سال یاری می نماید و در فصول گرم سال هم به تنظیم دمای سیاره مذکور یاری می نماید. به نظر می رسد کشف این نکته مهم به تغییر فرضیه های موجود در زمینه تاریخچه شکل گیری کره زمین به شکل کنونی بینجامد.

فعالیت این ستاره به وجود بعضی مواد رادیواکتیو مانند اورانیوم در لایه های درونی زمین به عنوان منبع انرژی انجامیده که آن را در دمایی متعادل نگه می دارد. از جمله دیگر عناصر رادیواکتیوی که توسط محققان دانشگاه میشیگان شناسایی شده می توان به آلومینیوم 26 اشاره نمود. ستاره مذکور به شکل گیری چرخه کربن هم یاری نموده و باعث ثبات آب و هوا در زمین و شکل گیری گونه های مختلف حیات شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کشف علت جدید قابل سکونت بودن زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف علت جدید قابل سکونت بودن زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید