گام مهم محققان ایرانی برای درمان سرطان برداشته شد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، با افزایش غلظت اسیدهای موجود در گوشت و لبنیات از سوی محققان کشورمان گام مهمی به سوی درمان سرطان برداشته شد.

گام مهم محققان ایرانی برای درمان سرطان برداشته شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت مچی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با همت محققان یک شرکت دانش بنیان غلظت لینولئیک اسید کونژوگه برای درمان سرطان تا 60 درصد افزایش یافت.

سی ال ای (CLA) یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید است و این بدین معناست که دارای تغییری جزئی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی است.

این یکی از اسیدهای چربی آزاد است که به طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن فراوری نمی گردد بنابراین باید به وسیله رژیم غذایی تأمین گردد.

سی ال ای برای نخستین بار در سال 1978 توسط دکتر مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین CLA (نسخه صنعتی) یکی از برترین مکمل های سی ال ای است و از روغن کافشه تهیه می گردد که منبع مناسبی از لینولئیک اسید است. این محصول نخستین محصول پرفروش دنیا بوده و تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام گرفته شده است.

علی اکبر تقی زاده مدیرعامل این شرکت شرح داد: ابتدا پیروز شدیم غلظت لینولئیک اسید کونژوگه را به دو درصد و اکنون به 60 درصد افزایش دهیم.

به گفته وی، بسته به ایزومرهای مختلف این افزایش غلظت در درمان های ضد دیابت، ضد چاقی، ضد پوکی استخوان و ضد تصلب شراییم موثر است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: به زودی شکل نانویی این محصولات نیز فراوری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گام مهم محققان ایرانی برای درمان سرطان برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام مهم محققان ایرانی برای درمان سرطان برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید