خبرنگاران تغذیه با شیر مادر ویروس کرونا را به نوزادان انتقال نمی دهد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، گناباد- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد و متخصص بیماریهای بچه ها و نوزادان گفت: ویروس کرونا به هیچ عنوان به وسیله شیر مادر به نوزاد انتقال نمی یابد.

خبرنگاران تغذیه با شیر مادر ویروس کرونا را به نوزادان انتقال نمی دهد

دکتر جلیل مشاری روز یکشنبه به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت مچی اضافه نمود: بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرونا از مادر مبتلا و یا مشکوک به بیماری کووید- 19 به نوزاد انتقال نمی یابد و مادران بدون هیچ دغدغه ای نسبت به شیردهی به فرزند خود اقدام نمایند و دلیلی برای قطع شیردهی در این شرایط وجود ندارد.

وی ادامه داد: شیر مادر حاوی موادی مغزی است که جنبه پیشگیرانه دارد و بدن کودک را برابر بیماریها مقاوم می نماید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مادران مبتلا به کرونا و یا بدحال که در بیمارستان بستری هستند و می توانند شیر خود را دوشیده و بعد به نوزاد خورانده گردد و مادرانی که شرایط عمومی خوبی دارند با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه و بدون هیچ گونه دغدغه به فرزند خود شیر بدهند.

مشاری اضافه نمود: رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک و شست و شوی مرتب دستها با آب و صابون و مواد ضد عفونی نماینده مانند الکل برای همه اشخاص و از جمله مادران شیرده برای پیشگیری از انتقال احتمالی بیماری کووید- 19 لازم است.

وی ادامه داد: تغذیه انحصاری با شیر مادر ضامن بقاء نوزاد و شیرخوار است و بچه هایی که با شیر مادر تغذیه می نمایند دچار چاقی و فشار خون نمی شوند و از هوش بالاتری برخوردار هستند و در سنین بزرگسالی به آلرژی و حساسیت فصلی کمتر مبتلا می شوند.

یک متخصص بچه ها و نوزادان هم گفت: شعار سال جاری هفته جهانی تغذیه با شیر مادر که توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام شده سیاره سالم با حمایت از شیر مادر است چون شیر مادر یک هدیه الهی برای شیرخوار است که کاملا طبیعی است و به گرم کردن نیاز ندارد و فاقد ضایعات است و استفاده از آن هیچ گونه ضایعاتی برای محیط زیست ایجاد نمی نماید.

دکتر جواد صادقی نسب اضافه نمود: شیر خشک و یا شیر مصنوعی علاوه بر هزینه های زیاد بر خانواده ها باعث آلودگی محیط زیست نیز می گردد.

دهم تا شانزدهم مردادماه هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نام گذاری شده است.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تغذیه با شیر مادر ویروس کرونا را به نوزادان انتقال نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تغذیه با شیر مادر ویروس کرونا را به نوزادان انتقال نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید