خبرنگاران 95 درصد اصناف گناباد در اجرای محدودیتهای کرونایی مشارکت داشتند

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، گناباد- خبرنگاران- رییس اتاق اصناف گناباد گفت: 95 درصد مشاغل گروه 2، سه و چهار این شهر که مشمول تعطیلی 2 هفته ای محدودیتهای کرونایی شده اند در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

خبرنگاران 95 درصد اصناف گناباد در اجرای محدودیتهای کرونایی مشارکت داشتند

علیرضا مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت مچی اضافه کرد: 10 واحد صنفی که در اجرای مصوبات طرح جدید محدودیتهای کرونایی طی 2 هفته ابتدایی آذرماه سرپیچی کردند بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا مهر و موم شدند.

وی ادامه داد: توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس همه گیر کرونا به واحدهای صنفی داده شده است و با صنوفی که پروتکلهای پیشگیرانه را رعایت نکنند برخورد جدی می گردد.

رییس اتاق اصناف گناباد با اشاره به این که اصناف در اجرای محدودیتهای کرونایی نیازمند حمایت بیشتر مسوولان ذیربط و بانکها هستند گفت: بعضی از اصناف با توجه به تعطیلی 2 هفته ای محدودیتهای کرونایی با مسائلی در بازپرداخت تسهیلات خود روبرو شدند و لزوم حمایت و توجه بیشتر بانکها به این مساله لازم است.

مقدم اضافه کرد: اداره صنعت و معدن و تجارت با پرداخت تسهیلات 120 تا 160 میلیون ریالی از واحدهای صنفی و مشاغل آسیب دیده کرونا حمایت می نماید.

وی ادامه داد: با توجه به مسن بودن جمعیت گناباد تعداد زیادی از کسبه این شهر از توانایی لازم برای فروش کالاهای خود به صورت برخط (آنلاین) در شرایط محدودیتهای کرونایی برخوردار نیستند و در مدت اجرای این محدودیتها با مسائل مالی روبرو شده اند.

رییس اتاق اصناف گناباد گفت: این شهرستان در ابتدای آذرماه جاری با توجه به شرایط قرمزش از نظر شیوع کرونا، مشمول محدودیت فعالیتهای مشاغل گروه 2، سه و چهار نهاده شد ولی با تغییر شرایط این شهرستان از قرمز به نارنجی این محدودیتها از روز چهارشنبه 12 آذر ماه کاهش یافت.

هادی ایزدی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد هم به خبرنگار وبلاگ ساعت مچی گفت: در شرایط نارنجی شیوع کرونا بعضی از محدودیتها اعمال می گردد و محدودیتها فقط برای گروه شغلی سه و چهار اجرا می گردد و مشاغل گروه 2 به همراه مشاغل گروه یک که از قبل فعالیت داشتند مجاز به فعالیت هستند.

از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار گرفته است.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 223 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 52 هزار و 670 تن رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 95 درصد اصناف گناباد در اجرای محدودیتهای کرونایی مشارکت داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 95 درصد اصناف گناباد در اجرای محدودیتهای کرونایی مشارکت داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید