زمان انتظاربرای دریافت واکسن تقویتی کرونادر فرانسه از 5 به 3 ماه کاهش یافت

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خبرگزاری خبرنگاران-شبکه خبری فرانس24 با اشاره به ثبت رکورد جدیدی از شمار مبتلایان به کووید-19 در فرانسه نوشت: با توسعه سویه اومیکرون در این کشور، مقامات بهداشتی دستورالعمل زمان انتظار برای دریافت دز تقویتی واکسن کرونا را از پنج ماه به سه ماه کاهش دادند.

زمان انتظاربرای دریافت واکسن تقویتی کرونادر فرانسه از 5 به 3 ماه کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت مچی،بنابر گزارش تارنمای شبکه خبری فرانس24، فرانسه دیروز (آدینه) با هدف مقابله با سویه تازه اومیکرون، دستورالعمل رعایت فاصله پنج ماه میان تزریق دز دوم و دز تقویتی را به سه ماه کاهش داد و توصیه کرد که بزرگسالان واکسن تقویت نماینده کووید-19 را سه ماه پس از تزریق دز دوم خود دریافت نمایند.

این توصیه به وسیله مقامات بهداشتی فرانسه منتشر شده است که به دولت در مبارزه با کووید-19 مشاوره می دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-19 با توسعه سویه اومیکرون در فرانسه سیر صعودی دارد. مقامات بهداشتی بعلاوه چند روز پس از آن که فرانسه برنامه واکسیناسیون را برای بچه ها پنج ساله و بالاتر آغاز کرد، واکسیناسیون را برای تمامی این گروه سنی که به نظر می رسد در معرض خطر باشند توصیه کرد.

فرانسه پنجشنبه گذشته 91 هزار و 608 مورد مبتلای تازه به کووید-19 را ثبت کرد که یک رکورد از زمان آغاز همه گیری است و از بالاترین آماری که در نوامبر 2020 (آبان 99) مشاهده شده بود بیشتر است. هرچند رکورد مبتلایان به کووید19 همزمان شده است با تعداد آزمایش 6.2 میلیون مورد در هفته گذشته که رقم چشمگیری در شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا به شمار می رود.

برخلاف بعضی دیگر از کشورهای اروپایی، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تا به امروز در برابر اعمال محدودیت های تازه برای مقابله با سویه تازه اومیکرون مقاومت نموده است، به این امید که کارزار تزریق دز تقویتی واکسن کرونا مانع از تحت فشار قرار گرفتن سیستم سلامت این کشور گردد.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از هشت میلیون و 983 هزار نفر در فرانسه به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 122 هزار و 462 نفر جان خود را از دست داده اند. نرخ تزریق هر دو دز واکسن در این کشور 72.6 درصد اعلام شده و بیش از 29.2 درصد هم دز تقویتی واکسن را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "زمان انتظاربرای دریافت واکسن تقویتی کرونادر فرانسه از 5 به 3 ماه کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان انتظاربرای دریافت واکسن تقویتی کرونادر فرانسه از 5 به 3 ماه کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید