سکته مغزی باعث تغییر لهجه یک انگلیسی به روسی شد!

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، یک زن انگلیسی وقتی از خواب بیدار شد، متوجه شد که با لهجه روسی صحبت می نماید. این زن انگلیسی که با لهجه روسی از سکته مغزی بیدار شده بود، بالاخره با آواز خواندن دوباره انگلیسی را روان صحبت کرد.

سکته مغزی باعث تغییر لهجه یک انگلیسی به روسی شد!

به گزارش باشگاه وبلاگ ساعت مچی، براساس گزارش 24.ae؛ هنگامی که رز گریفیث 72 ساله پس از سکته مغزی در آگوست 2014 در محل کارش به زمین افتاد، وقتی از خواب بیدار شد و متوجه شد که نمی تواند صحبت کند. شوکه شد و پزشکان به او هشدار دادند که دیگر هرگز راه نمی رود و صحبت نمی نماید.

این خبر، رز، نویسنده سابقی را که قبلاً جدول کلمات متقاطع را به طور روزمره و با سهولت حل می کرد، ویران کرد، اما مصمم بود به پزشکان ثابت کند که اشتباه می نمایند، او تمام کوششش را کرد تا دوباره خواندن، نوشتن و صحبت کردن را به خودش بیاموزد. اما وقتی بالاخره توانست صحبت کند، متوجه شد که با لهجه روسی صحبت می نماید و شوکه شد.

رز گفت: دهانم را باز کردم تا سعی کنم صحبت کنم، اما چیزی بیرون نیامد. وحشتناک بود، احساس وحشتناکی از کوشش برای صحبت کردن و ناتوانی. وقتی بالاخره آغاز به صحبت کردم، دکتر به من گفت که با لهجه روسی با او صحبت کردم. مردم به من می گفتند من روسی یا اروپای شرقی یا آلمانی به نظر می رسم.

چهار هفته پس از سکته مغزی، در حالی که رز همچنان با صحبت کردن به زبان انگلیسی درگیر بود، یک پزشک به او پیشنهاد کرد که به جای صحبت کردن آواز بخواند. او ابتدا این ایده را رد کرد، اما پس از اینکه آواز خواند، از شنیدن صدای خود با لهجه مادری متحیر شد.

آواز خواندن به رز یاری کرد تا توانایی صحبت کردن با لهجه مادری اش را دوباره به دست آورد. او پنج سال پیش به عنوان یک داوطلب خیریه آغاز به کار کرد.

خیریه ای که پناهگاهی امن برای سایر افراد مبتلا به آسیب مغزی است. در چهار هفته گذشته، رز توانسته به لطف یک گفتار درمانگر تازه که با این موسسه خیریه همکاری می نماید، بیش از هر زمان دیگری در هفت سال گذشته پیشرفت کند.

منبع: فرارو

به "سکته مغزی باعث تغییر لهجه یک انگلیسی به روسی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکته مغزی باعث تغییر لهجه یک انگلیسی به روسی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید