غذاهایی که فشار خون را پایین می آورند

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، فشار خون یکی از عوامل اصلی سکته های مغزی و قلبی است و متاسفانه به علت سبک زندگی و شیوه تغذیه ای نادرست، در میان خیلی از مردم شیوع پیداکرده است.

غذاهایی که فشار خون را پایین می آورند

برای درمان فشار خون باید سبک زندگی خود را تغییر دهید، از مصرف سیگار، نمک و چربی پرهیز کنیم، ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهیم و از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنیم. وبلاگ ساعت مچی در این مطلب به شما می گوید که چه غذاهایی فشار خون را پایین می آورند.

لبنیات

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدند که بین مصرف لبنیات کم چرب و کاهش خطر ابتلا به فشار خون رابطه ای مستقیم وجود دارد. این موضوع بیشتر در شیر و ماست کم چرب دیده شده است و نه در پنیر. با اینکه کلسیم در کاهش فشار خون نقش عمده ای دارد، ولی اجزای دیگری در لبنیات به نام پپتیدها هستند که تاثیر مهم تری بر پایین آوردن فشار خون دارند.

تخم کتان

نتایج نشان می دهد که استفاده از روغن تخم کتان یا روغن برزک در غذاهای مختلف، منجر به کاهش فشار خون سیستولیک (حداکثر فشار خون در زمانی که قلب منقبض است) و فشار خون دیاستولیک (حداقل فشار خون در زمانی که قلب استراحت می نماید) می گردد.

شکلات

مصرف شکلات تلخ یا محصولات کاکائویی که سرشار از فلاونول هستند به کاهش فشار خون سیستولیک یا دیاستولیک در افرادی که مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون مرزی هستند، یاری می نماید. متاسفانه شکلات تاثیر خاصی در افراد مبتلا به فشار خون عادی ندارد.

لبو

در طی تحقیقاتی تاثیر آب لبو را بر فشار خون زنان و مردان سالم مورد آنالیز قرار داده اند. به افرادی که در این آزمایش شرکت نموده بودند، یا مخلوط آب لبو و سیب داده می شد یا آب لبوی خالص و فشار خون آن ها 24 ساعته تحت نظر بود. نتیجه به دست آمده نشان داد که شش ساعت بعد از نوشیدن آب لبو، خصوصا در مردان، فشار خون کاهش پیدا می نماید. لبو به صورت طبیعی حاوی نیترات است و همین باعث پایین آمدن فشار خون می گردد.

انار

مصرف بیش از یک فنجان آب انار در روز به مدت چهار هفته فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را پایین می آورد.

ماهی های چرب

ماهی هایی که اسید چرب امگا 3 دارند نقش مهمی در کاهش فشار خون بازی می نمایند. خوردن ماهی های چرب مانند ماهی سالمون سه بار در هفته، در طول مدت هشت هفته فشار خون دیاستولیک افراد را پایین می آورد.

غلات کامل

خوردن غلات کامل برای فشار خون مفید است. خوردن سه وعده گندم کامل در روز با پایین آمدن فشار خون سیستولیک ارتباط دارد.

چای ترش

چای قرمز سرشار از فنول و آنتوسیانین است که بر کاهش فشار خون نقش دارند. فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، خصوصا در افرادی که فشار خون سیستولیک آن ها در ابتدا بالا بود، با مصرف چای قرمز کاهش یافته است. چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان ها ازجمله فنول و آنتوسیانین است که به احتمال زیاد همین ترکیبات علت تاثیر آن بر فشار خون است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب عرقیات گیاهی مفید برای بیماران دیابتی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "غذاهایی که فشار خون را پایین می آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که فشار خون را پایین می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید