120 سال با زردآلو

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، برخی از مردم ادعا می نمایند زرد آلو راز زندگی تا سن 120 سالگی است. این نظر با مشاهده قبیله زوهانس که در کوه های هیمالیا در آسیا زندگی می نمایند به وجود آمد، به طوری که بیماری های شایع مثل سرطان، بیماری قلبی، افزایش فشار خون و افزایش کلسترول در افراد این قبیله دیده نمی شد.محققان متوجه شدند که زردآلو راز این سلامتی

120 سال با زردآلو

120 سال با زردآلو

برخی از مردم ادعا می نمایند زرد آلو راز زندگی تا سن 120 سالگی است. این نظر با مشاهده قبیله زوهانس که در کوه های هیمالیا در آسیا زندگی می نمایند به وجود آمد، به طوری که بیماری های شایع مثل سرطان، بیماری قلبی، افزایش فشار خون و افزایش کلسترول در افراد این قبیله دیده نمی شد.محققان متوجه شدند که زردآلو راز این سلامتی است که سهم قابل توجهی را در رژیم آنها دارد. این قبیله زردآلوی تازه را در فصلش می خورند و برای مصرف در فصل های دیگر، آن را خشک می نمایند.

اگرچه خوردن زردآلو ضامن عمر طولانی مدت شما نخواهد بود، اما تحقیقات اخیر نشان می دهند که که این میوه کوچک می تواند یاری کند که زندگی سالم تری داشته باشید.

زردآلو دارای فیتوکمیکال هایی است که کاروتنویید نامیده می شوند؛ترکیباتی که رنگ قرمز، نارنجی و زرد به میوه و سبزیجات می دهند. این میوه تابستانی منبع خوبی از معروف ترین کاروتنویید به نام بتاکاروتن است که بدن می تواند آن را به ویتامین A تبدیل کند؛ بعلاوه لیکوپن هم آنتی اکسیدان قوی از دسته کاروتنوییدهاست که در زردآلو یافت می گردد.

زردآلو یک منبع خوب فیبر غذایی موجود در گوشت میوه و در پوست میوه است. نوع تازه آن سرشار از ویتامین C است. علاوه بر این ، دارای مقادیر کمی آهن و انواع ویتامین های گروه B است .وقتی زردآلو به صورت خشک درمی آید ، میزان مواد مغذی آن غلیظ شده و می تواند به اسم یک میان وعده مصرف گردد.جدول زیر درصد تامین مواد مغذی اصلی دریک عدد زردآلو را در یک رژیم با 2000 کالری نشان می دهد.

بتاکاروتن ولیکوپن موجود در زردآلو باعث پیشگیری از سرطان ها به خصوص پروستات،سینه ، معده و روده می گردد. برای به دست آوردن این فواید، متخصصان دریافت حداقل 5 میلی گرم بتاکاروتن در روز را توصیه می نمایند که برابر با مصرف 6 عدد زردآلوی تازه در روز است.

اهمیت ویتامین A در سلامت چشم ها و پیشگیری از آب مروارید به اثبات رسیده است. آثار مخرب رادیکالهای آزاد یا استرس ممکن است باعث آب مروارید و یا آسیب لنزهای چشم و یا آسیب رگ های تأمین نماینده خون چشم گردد.

بتاکاروتن و لیکوپن موجود در زردآلو باعث جلوگیری از بیماری های قلبی می شوند. زردآلو یک منبع خوب فیبر است که فوایدی مانند جلوگیری از یبوست و نارحتی های دستگاه گوارش دارد. ویتامین های گروه B هم در زردآلو ممکن است شما را در برابر آلزایمر و مسائل ذهنی مربوط به سن پیری حفظ کند.

د رتعداد زیادی از زردآلوهای خشک تجاری از سولفیت ها به اسم ماده نگهدارنده استفاده می گردد. اگرچه این نگهدارنده ها روی بیشتر مردم تأثیری ندارند، ولی می توانند باعث واکنش های آلرژیک به خصوص در کسانی که مبتلا به آسم هستند، شوند. بنابراین به هشدارهایی که روی زردآلوی خشک نوشته شده توجه کنید. منبع:نشریه ایرانیان شماره 34

منبع: راسخون

به "120 سال با زردآلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "120 سال با زردآلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید